bloggportalen

14392

Bloggportalen

Här presenterar Ödeshögs församling något som händer i vår verksamhet. Det kan vara en betraktelse, en krönika, en berättelse eller ett reportage. Men i alla fall något som har anknytning till vår ort, vår församling och vår tro.

fredag 14 september 2007

Hej, hur mår Du?


Hur många gånger har jag inte sagt det. Men har jag väntat på något svar eller ens velat lyssna till det? Tillägget ”hur mår du”, har det bara blivit ett tillägg utan mening? Ja så länge någon säger: jo det är bra, jag mår fint är det väl gott och väl. Tänk om du en dag sa: jag mår inte så bra, eller du kanske sa det mellan raderna men jag lyssna inte! Jag var redan på språng till andra aktiviteter, annat som skulle fixas, ordnas, min almanacka var full. Jag hade inte tid! Det där hur mår du, det är ju bara nåt man säger, eller?

Varför blev det så här? Är inte Du viktigare än träningen jag skulle till, tiden hos frissan, kursen jag tänkte läsa. Det finns bara ett svar: Jo, Du är viktigare!

Nästa gång vi möts lovar jag att lyssna, jag har inte svar på alla frågor, jag kanske inte kan stilla din oro eller din ängslan. Men jag kan lyssna, vara din medmänniska, en som vandrar med dig en bit på vägen, vi kan be tillsammans, vi kan söka lösningar och jag vill dela dina bördor, dom blir lättare att bära då.

Hej, hur mår Du?

/Lisbeth Nilsson

Inga kommentarer: